Ele au creat o pereche de ochelari care utilizează o
cameră video de dimensiunile unui bob de orez şi un computer de
dimensiunile unui card pentru a interpreta expresiile faciale ale
interlocutorului. Un led amplasat în interiorul
ochelarilor semnalează purtătorului printr-un semnal verde sau roşu
reacţia persoanei studiate, iar printr-o cască se transmite o
evaluare verbală a reacţiei.
Cele două cercetătoare au lucrat de asemenea la un alt
dispozitiv, numit „jerk-o-meter”, un aparat ce interpretează
înălţimea sunetelor, volumul acestora şi cadenţa vorbirii.
Informaţiile sunt trimise către un telefon inteligent care îl
atenţionează pe posesor atunci când depăşeşte limita bunului
simţ.
Cercetătoarele au redenumit acest dispozitiv „codificator
sociometric” şi au adaptat tehnologia pentru a măsura puterea de
convingere din vocea unei persoane. Acesta va ajuta angajaţii din
industria vânzărilor să formuleze discursuri persuasive.
Sursa:
Gizmodo